Västtrafik senaste "tjänst".

on Wednesday, April 20, 2011
Fick ett mail från Västtrafik (pesttrafik) om att man snart ska kunna köpa enkelbiljett hemifrån med sitt bankkort. Biljetten kommer som ett sms.
Jag kan inte alls se detta som en bra nyhet. Vad sjutton, är det inte enklare att betala med mobilen direkt istället för att behöva in på sin internetbank?

Men kanske det finns andra som tycker att det är en bra tjänst, vad vet jag?

Nåt som däremot skulle vara hur bra som helst, det hade varit om man via sin internetbank hade kunnat fylla på sitt månadskort hemifrån. Det hade varit skönt att slippa ta sig till ett ombud för att göra det. För min del spelar det egentligen ingen roll. Jag har 30m till hållplatsen och där ligger en tobaksaffär som man kan ladda på det. Men inte alla bor så bra till som jag gör, så varför inte utforma den idén?

Men man ska inte ha för höga förväntningar på västtrafik, dom verkar inte veta vad dom gör i övrigt. Det finns väl inte någon som inte svurit över biljettsystemet!?

Carpe Diem!

0 comments:

Post a Comment