Vår, sol, tvätt och plantor.

on Tuesday, April 19, 2011
Våren har verkligen kommit på allvar här i Götet. Sol och värme som är underbar och efterlängtad!
Då hänger jag ut tvätten på balkongen och ställer ut mina små plantor som nu har växt en del sen jag planterade fröerna.
Tänkte först att detta var ju helt perfekt, att tänka lite compactliving med tvätten och plantorna.






Liten närbild på allt det härliga gröna.
Det doftar ljuvligt också.
Det doftar sommar och grönt!


Sen blev jag lite orolig för att plantorna skulle rasa ner från tvättställningen. Då skulle jag nog fått en liten tår i ögat.
Flyttade ner dom på golvet istället där dom står säkert.
Här ser ni min kärleksört ifrån förra året.
Bästa vänninan gav mig ju den och det var meningen att jag skulle sköta om den över vintern så att jag skulle få njuta av den igen.
Men jag "glömde" det.
Tänkte att jag skulle slänga den när gubben säger: -"Har du sett att det kommer upp nya?"
Så nu sköter jag om den igen och blir helt förundrad över kraften som finns i växter!


Snart ska vi göra iordning på balkongen.
Har lite ideér.
Någon som har ett underrede till en gammal symaskin till salu? Tänkte använda ett sånt till att sätta växter på. Tycker att det är en mysig inredningsdetalj.Ska inte ha själva symaskinen alltså.

Hojta om du har en!
Ha en underbar vårdag, det ska jag ha.



Carpe Diem!

0 comments:

Post a Comment