Gräsänka.

on Friday, April 29, 2011


Denna helgen är gubben och hans kompisar iväg på en fiskeweekend.

Fast jag tror snarare det är en ursäkt för att kunna grilla massa mat, dricka goa öl (utan att nån säger att nu räcker det väl) kunna fisa och rapa som dom vill och bara snacka en massa skit.

Och jag är jätteglad för det.

Varför?

Alla behöver sticka hemifrån ibland och bara få vara sig själv med ett gäng polare. En mycket snygg och mycket dyr husbil åker dom i, så dom kommer att ha det hur bekvämt som helst tror jag.


Jag är ju således gräsänka denna helgen.

Grrräsänka, det låter lite lustigt när man säger det.

Sen kollade jag vad den ursprungliga betydelsen:

- Förförd och övergiven flicka.

Det stämmer väl kanske (ok, kanske inte flicka då) men jag tyckte plötsligt att det inte var lika gulligt.

Grrrräsänka..hmmmm.


Vad ska jag göra hela helgen då?

Jag vet absolut inte och det är UNDERBART!

Ikväll ska jag äta och dricka gott, kanske se en film, käka lite gottgott, och sen ska jag gå och lägga mig.

Då kommer min vovve att få ta över gubbens säng. HAHAHAHA.

Han klarar inte att ha hundar i sängen nämligen.

Men när katten är borta så dansar råttorna på sängen.

(håller tummarna för att han inte läser i bloggen på ett tag bara)


Imorgon ska jag gå ner till havet med min vapendragare(vovven) och bara njuta av att inte ha några måsten överhuvudtaget.
Sen ska jag njuta av ett glas vitt vin på balkongen och fira valborg med mig själv.

Kanske tar jag spårvagnen med vovven och åker för att kolla in cortegen.

Det har jag aldrig gjort ensam förut så om jag orkar kanske jag gör det. Men bara om jag orkar.

Det kan lika gärna vara så att jag bara lägger mig i soffan och lyssnar på en ljudbok.


Eller så gör jag ingenting av det utan nåt helt annat.

För är man gräsänka så kan man ändra sig hur många gånger som helst.

Snacka om underbart!


Men på söndag blir jag ännu gladare, för då kommer ju gubben hem igen.


Carpe Diem!

0 comments:

Post a Comment