La grande psykbryt!

on Tuesday, April 12, 2011


Nu undrar jag verkligen när och hur det hände.


När övergick min tid som den person som fixade inställningar på tvapparater (ja, tjocktv) lagade stereoapparater, fixade iordning datorer, till att vara en helt inkompetent (men lycklig) tant?


För jag har insett nu att jag orkar inte bry mig om hur man ställer in tvapparater (platttv), det finns ju en yngre generation som är så mycket duktigare och som dessutom har den där hungern som man själv hade, att fixa saker just för att det var så himla kul att vara den som löser diverse problem.


Nu är det helt tvärtom:

Är det fel på datorn - släng skiten o köp ny! Bara jag slipper bry mig.


Jag vill kunna blogga från mobilen, men är tydligen för gammal och okunnig för att förstå hur man gör. Kastar snart in mobilen i väggen. (nej, det gör jag inte för jag är en snäll liten tant)


Nu ska jag dammsuga. Det klarar jag iallafall av utan psykbryt!

Dum, dummare, dummast. Vilken är jag tror du?


Carpe Diem!

0 comments:

Post a Comment