Testar hundartiklar!

on Thursday, April 14, 2011

Idag fick jag ett paket från foderbilen.se.
Jag är en av dom bloggare som blivit utsedd till att tillhöra deras testpanel och
recensera några av deras varor.
Paketet var tungt och det var med stor förväntan jag öppnade det.

Innehållet bestod av blandad kompott:
Foder, kosttillägg, fästingpenna, handsprit, schampoo, tuggben etc.


Fodret (Carnia Wolf Orginal) var det som verkade vara det mest intressanta för min lilla vovve o hennes kompisar som är och hälsar på.
När jag öppnade påsen så blev dom som tokiga av doften och ville verkligen ha!
Min vovve är den röda cockern.
Som alla andra cockrar så är hon riktigt matglad, men hon reagerar kraftigt vid byte av foder.
Förra gången jag testade ett nytt foder så blev hon rikigt dålig
innan magen hade vant sig.
Så jag är verkligen nyfiken på hur detta fodret kommer att påverka henne.


Tillochmed den här gamla pudelherren (12 år) var nyfiken och ville smaka
och han är kräsen både när det gäller foder och godis
.

Alla tre cirklade runt säcken en bra stund innan min cocker tyckte att;
- Nu räcker det. Det är min mat!
Sen vaktade hon påsen och om de andra kom för nära så morrade hon lite lätt.
Hon vaktar aldrig sin mat annars så det verkar som om fodret kanske är extra gott?

Vill redan här pålysa att jag inte kan mycket om foder.
Det jag går efter är hur min hund mår, hur mätt hon blir, om glansen i pälsen finns kvar
och hur avföringen är både i konsistens och mängd.
Jag tror att ju bättre foder man har desto mindre mängder avföring.
Har inga belägg för detta, utan det är min egen åsikt bara.


Det enda som gjorde att jag höjde på ögonbrynet lite på var det höga protein innehållet (40%). Har haft andra hundar förut som fått klåda av högt proteininnehåll, men jag ska vara neutral och bedöma fodret efter hur min nuvarande hund reagerar.
De andra varorna kommer jag också att testa och recensera framåt.
Och jag kommer verkligen att skriva det jag tycker, ingen förskönande här inte. :)


Så välkommen tillbaka för att se hur det går för oss. Ställ gärna frågor om dom varor vi testar, om det är nånting vill ha svar på men som jag kanske glömmer att skriva om.


Carpe Diem!

0 comments:

Post a Comment