Varit hos optikern.

on Tuesday, October 30, 2012

Igår var det dags att ta mig till optikern.

Jag gillar absolut inte att gå till optikern, och det beror nog mycket på att mina möten med dom inte har varit bra.
Det kanske beror på att jag har gått till optiker på sk. "billighetskedjor", typ Glasögonfabriken och specsavers.

Igår gick jag till Brillman på Fredsgatan.
Blev mött av en väldigt trevlig kille som var optikern och jag fick en grundlig undersökning.
Det var inte stressat alls, och vi hade en mycket bra dialog hela tiden.
Efter fyrtiofem minuter var jag klar och ett par provlinser är beställda.
Har tidigare haft endagarslinser, men har det jobbigt med torra ögon så enligt optikern skulle månadslinser eller tvåveckorslinser vara bättre.
Väntar med spänning på att få prova om det stämmer.

Beställde nya glasögon också.
För synen hade blivit sämre, precis som jag misstänkt.
(När jag har fotograferat så har jag haft svårt med skärpan och trott att det berott på objektiven, och det har varit jobbigt vid bildredigeringen också.)

När jag provade att titta med styrkan i mina nuvarande glasögon och sen jämförde med hur jag kommer att se med dom nya så ville jag nästan hoppa jämfota av förtjusning.

Längtar tills dom kommer, som ett barn som längtar efter julafton.
För just den där känslan som man får när man tar på sig nya glasögon eller linser, att man ser hur bra som helst, den känslan är fantastisk!

Carpe Diem!

0 comments:

Post a Comment