Hundfotografering.

on Wednesday, October 17, 2012
Att utmana sig själv är bra.
Så jag bestämde mig för att prova att fotografera svarta hundar.
Känner två stycken och den ena har jag provat att fota en snabbis, och den andra hälsar på senare idag så jag ska testa på den med.

När man fotograferar sin egen hund/husdjur så är det enklare.
För man känner sitt djur så väl och det är lätt att få fram dess personlighet i bilden.

Men att fotografera någon annans husdjur är något helt annat.
Tycker ändå att mitt första försök gick ganska bra!


Nu var jag ensam när jag fotograferade denna söta hund och insåg hur bra det skulle vara med en liten assistent som skulle kunna fånga hundens uppmärksamhet bakom min rygg.

När det gäller min hund så har hon stora ögon och ljus päls vilket gör att det är lätt att fotografera henne (se här), men nu när hunden var svart och ögonen mörkbruna och det finns lite päls framför dom så var det riktigt svårt att få till en bild där ögonen syns.

Är nöjd med mitt första försök, men kommer att försöka igen så att jag får till en riktig kanonbild.
Skam den som ger sig!

Hunden på fotot är en Amerikansk Cockerspaniel.

Carpe Diem!


0 comments:

Post a Comment