Fimpa och vinn 10 år!

on Saturday, October 27, 2012

Jag vet att det knappast är nån idé att få en rökare att tänka om.
Jag vet det.
Men jag försöker ändå!

Om man slutar att röka innan medelåldern så vinner man i genomsnitt 10 år.
10 år!!

Då blir man helt uppgiven när människor man älskar i sin närhet säger att dom inte vill sluta.
För mig är det helt obegripligt att man kan säga:
"- Nej tack. Jag sitter hellre här som en slav under mitt begär än att jag lever tio år längre."

För det är precis det man säger!
Vill man verkligen inte ha tio år extra med barn och barnbarn?
Vill man så gärna springa ner i kistan och slippa att leva eller vad är det frågan om?

Ibland ser man snygga människor som är precis helt "rätt" klädda, har "rätt" utseende, senaste frisyren osv.
Och sen...plockar dom upp en cigg och allt det snygga är borta.
Allt arbete dom har lagt ner är förgäves, alla pengar på att inhandla alla dom rätta grejerna är helt bortkastat!

I gp.se finns en artikel om detta, läs här.

Till alla rökare säger jag:
- Sluta nu!
Det är bara idioti att röka, du vet det, jag vet det, alla vet det.

Ge dig själv en fin present och få fler år att leva ihop med dina nära och kära!

Jag slutade att röka när jag var runt 30, det beslutet är jag ju fruktansvärt glad över nu!!
Men kom ihåg, det är aldrig för sent!

Carpe Diem!

 

0 comments:

Post a Comment