Conversesjukan.

on Wednesday, October 17, 2012


Några av mina favoriter.

På nyhetsmorgon i tv4 idag så tog dom upp nånting som dom kallar för "Conversesjukan".
Som gäst hade dom Paul Lemouré, ortopedtekniker från Sophiahemmet.

Han menade att Converse är för mjuka, har ingen styrsel osv.
Detta kan ge problem med hälsenan och ge hälsporre tex.
Paul rekommenderar att man har lite klack i vilka skor man än har för att det ska vara bättre.

Jag har haft hälsporre.
Fruktansvärt är det!
Varje steg är en plåga och läkaren sa till mig att skaffa skoinlägg .(kostar bara 1500-2000kr) och att ha bra skor på fötterna.


Jag varierar ganska mycket mellan skor, men det jag använder mest är Converse.
Älskar Converse!

Men hur löste jag detta med hälsporren?
Hade ingen lust att lägga ut dom pengarna det kostade med skoinlägg (den summan är roligare att lägga på nya skor).

Jag köpte helt enkelt bra skosulor och la i conversen, köpte hälinlägg på apoteket (150kr) och fortsatte som vanligt.
Hälsporren är nu bara ett minne!
Det enda som behövdes där var lite tålamod, men hälsporren försvann ganska snabbt.

Så man måste inte sluta med Converse eller ballerinaskor som dom också diskuterade, det gäller bara att tänka till lite!

Carpe Diem!

0 comments:

Post a Comment