Min hemmastudio.

on Saturday, October 13, 2012
Är ju intresserad av att fota porträtt, hundar och annat.
Ofta vill jag ju fotografera det inomhus.

Igår tröttnade jag på att inte ha ordentlig belysning så jag åkte ivär till NetonNet och köpte studiobelysning.

Var lite osäker på om det ljuset skulle bli bra, men tänkte att det kan då inte bli sämre än det jag har försökt med innan.
Har också köpt en rullgardin som jag ska ha som bakgrund när jag fotar.
Köpte en vit, men kommer nog att köpa in en svart också.
sen finns det ju olika billiga lösningar för att förändra bakgrundsfärgen.

Rummet jag har som "studio" är ganska litet, men det funkar.
Man får helt enkelt anpassa fotograferandet till rummets storlek och skulle det knipa så finns ju PS.

Tog min älskade lilla vovve som modell och testade belysningen.
Så här såg det ut på lite håll:


Hon ser inte så jätteglad ut, men fick godis efteråt och då var hon mer än nöjd!
Bytte ut stolen mot en sittpuff istället och slutresultatet blev såhär:


Är mer än nöjd med slutresultatet!
Det var verkligen värt varenda krona.

Carpe Diem!

0 comments:

Post a Comment