Hollywoodfruar och före/efter!

on Sunday, October 21, 2012
Jag följer inte så mycket på tv nuförtiden som jag gjorde förr.
Hinner inte och har heller ingen ro att sitta och bara glo hela kvällarna.

Men en sak som jag oftast tittar på är Svenska Hollywoodfruar.

Gillar Maria Montazami för att hon är som hon är.
Margareta Svensson är en ulv i fårakläder.
Gillar inte riktigt att hon gjorde en låt "Hollywood Hollyweird" som grundade sig på Gunilla Persson.

Varför?
För att jag är helt övertygad om att Gunilla Persson inte är riktigt frisk.
Vi som tittare kan titta och förfasas över hur hon håller på och det är ju bra för tittarsiffrorna.
Men hur är det med vår medmänsklighet, vår empati?
Alltså, hur är det med min egen?

Iallafall tycker jag att Margareta framställer sig som lite översittare och mobbare, och det är ju inte okej.
Ändå tittar vi.

Men det jag tänkte ta upp här egentligen är Isabel Adrians förvandling från innan hon hamnade i Hollywood till nu:


Såhär såg Isabel ut innan.
Söt, fräsch och naturlig precis som många andra i vårt avlånga land.


Och såhär ser Isabel ut nu.
Ändrat lite här, fixat lite där.

Man kan ju tycka precis vad man vill om det.
Men jag har inga invändningar för Isabel bor där hon bor, besitter en viss status och visst hade man kunnat tycka att hon kunde fortsätta vara sig själv och inte förändra sitt yttre.

Men vad vet vi om hur det är att leva i hennes situation.
Jag tror att alla förändrar sig efter miljön de befinner sig i.
Sen beror det mycket på hur ekonomin ser ut vilka dom förändringarna ser ut.

Tänk efter, rannsaka dig själv så får du se att du själv förmodligen har gjort förändringar i livet för att "passa in".
Antingen när det gäller dig själv eller när det gäller dina barn!

Carpe Diem!

0 comments:

Post a Comment