Öppnar på lördag.

on Wednesday, April 25, 2012

(Tryck på bilden så kommer du till deras hemsida)

På lördag öppnar Klädoteket i Göteborg.
Det är som ett bibliotek fast med kläder.
Man kan alltså gå dit och låna kläder som man sedan lämnar tillbaka, naturligtvis tvättade och fixade.

En bra idé ur miljösynpunkt. Istället för att slänga kläder så kan de användas om och om igen.
Och har man inte massa pengar över till klädinköp varje månad så är det jättebra att kunna fixa kläder till lördagens fest eller vad det kan vara.

Man betalar 150kr för 3 månader, och det är ju fantastiskt billigt!

Sen tror jag inte att det är en lösning för alla.
Jag har nog inte energin eller lusten att hoppas på att hitta nåt på ett sånt ställe (tyvärr eftersom att det är en så god idé).

Störst chans att hitta nåt är nog om man har en väldigt vanlig storlek, och det har inte jag riktigt ännu. (men är på god väg, läs min andra blogg)
Men har man en vanlig storlek och är ute efter att hitta en klänning som är helt unik till något speciellt tillfälle så är jag övertygad om att detta stället kan vara en guldgruva.

Men en sak som jag tänker kan bli problem är detta:
"Försening vid inlämning av kläderna, tas ett pris ut på 10kr/plagg/vecka."Kanske hade det varit bättre att sätta ett högre belopp där, för det är nog lätt att folk att tänka:
- Äh, jag kan lämna in det nästa vecka, det är ju bara en tia per plagg.

Men jag vet inte.
Jag önskar Susanna Eriksson, Lisa Larsson, Miralda Madar Johansson, Johanna Lautrup, Hanna Svensson, Sara Habte Selassie och Louise Eriksson ett stort lycka till.
En eloge till er som driver detta helt ideellt!

Carpe Diem!

0 comments:

Post a Comment