Har västtrafik ingen utbildning av personalen?

on Saturday, April 21, 2012

Jag tänkte egentligen inte skriva nånting om den här händelsen för det skrivs så mycket om det ändå.
Men kan ju inte låta bli.

Ska börja med att berätta om när jag o gubben en lördag för några veckor sedan åkte spårvagn.
Vi köpte ett 100-kort gick på vagnen och stämplade för två.

Trodde vi iallafall.
Kontrollanter kom på och vi höll glatt upp vårt kort och då visade det sig att vi bara hade stämplat för en av oss.
Jag såg i den stunden 1200kr med vingar som flög iväg.
Men kontrollanterna förklarade hur vi skulle göra för att det inte skulle bli fel nästa gång, en av dom gick iväg och fixade så att det blev rätt, vi hade ett bra samtal med mycket skratt och ett otroligt bra bemötande.
Inga böter.
En mycket bra upplevelse alltså.

Så ser man då denna filmen.
Och jag blir chockad!
Är det ens lagligt att hålla fast någon på detta sätt?

Och sen tänker jag att det spelar väl ingen roll om hon stämplade först när kontrollanterna kom på eller?
Hon stämplade ju.
Det hade ju varit en helt annan situation om hon inte hade något kort att stämpla?

Eftersom att hon stämplade så har ju kontrollanternas närvaro redan gjort sitt?

Kontrollanten som syns mest i klippet och som är den mest drivande här borde faktiskt bli åtalad.
Detta är inte okej och allvarligt talat får det inte mig att välja att åka med västtrafik istället för att ta bilen.

En stor eloge till dom kontrollanter jag och gubben råkade ut för, dom gjorde att jag trodde på västtrafik igen.
Men detta tar ju bort det direkt.

Hårt och brutalt!

Västtrafik är ingen bra reklam för vår älskade stad Göteborg.
Ni borde skämmas över att ni inte utbildat er personal bättre!!

Carpe Diem!

0 comments:

Post a Comment