Hungrar efter mer kunskap!

on Thursday, April 12, 2012

Jag älskar min systemkamera + tillbehör.
Tycker verkligen om att fotografera och känner en hunger att få lära mig mycket när det gäller både att lära känna kameran, förstå olika inställningar, kunna komponera bilder, lära mig att "se" världen genom kameran, och såklart även bildredigering.

Så jag går på kurs.
Det är en fotokurs som hålls i området och det är andra terminen för mig.
Man lär sig mycket genom att träffa likasinnade.
Fördelen med kursen som jag går på är att det är otroligt spridda åldrar på kursdeltagarna.
12-86 år spänner det mellan.
Det ena fototemat förra terminen kom med i tidningen Centrum.
Det kan du läsa och se här.


Förra terminen så delades vi upp i en yngre grupp och en äldre. Tyckte det var lite synd, men det tar vi igen denna terminen då alla går i samma grupp tillsammans.
Det är en sån otrolig tillgång att gå tillsammans med tonåringar.
För dom tänker mycket mer utanför ramarna och hindras inte av en massa konstiga begränsningar som man som vuxen lätt kan göra.
Det är väldigt inspirerande!

Satt och surfade på nätet och hittade en gratis fotokurs online.
Och tänkte då att det kan jag ju tipsa om härinne.
Det finns många kurser inne på den fotoskolan och de flesta kostar pengar, men denna första med grunderna är gratis, och tycker man att den är bra så kanske man vill köpa kurser sen.

Nu vet inte jag alls hur den är, men eftersom att det är gratis så är det ju bara att prova.
Kursen är på 6 veckor och går igenom grunderna med kamera och fotografering.
Du hittar den HÄR.
Deltagande kräver att man registrerar sig - gratis det med.


Har du en kamera, men bara kommit till lite funderande på att komma längre än att bara klicka ett foto lite då och då så tycker jag absolut att du ska göra det.

Det är fruktansvärt roligt!!

Carpe Diem!


0 comments:

Post a Comment