Dagens ilandsproblem.

on Monday, April 16, 2012
Idag tog de upp en sak på de lokala nyheterna (Göteborg) som jag och säkert många andra med mig inte har blivit kloka på.

Att om man statusuppdaterar på facebook så blir man väldigt ofta placerad i Ubbhult.
Ubbhult är en bebyggelse med ca. 1300 invånare.
Men enligt facebook så har närmare 140.000 personer varit där.

Fick jag något bra svar på varför det blir så?
Nej, egentligen inte.

Lite svammel om att man blir registrerad genom ipnummer osv, men förstog inte det där riktigt.

Störande är det iallafall.
Ofta så blir mina statusuppdateringar registrerade i Eriksberg.
Och jag är på andra sidan älven, men jag är faktiskt i Majorna.

Men det verkar ju hopplöst att få det där rätt.
Så då vet alla mina vänner,
står det att jag är i Eriksberg så är jag antagligen i Majorna!

Carpe Diem!

0 comments:

Post a Comment