Var någon med mig inatt?

on Wednesday, September 28, 2011

Jag vaknade mitt i natten inatt.
Gluttade lite mot den stängda sovrumsdörren och såg till min förvåning att det lyste i köket.
- Har gubben blivit sjuk och kommit hem från jobbet (han jobbar natt) undrade jag och steg upp.

Lampan över köksbordet var tänt, men resten av lägenheten låg i mörker. Ingen gubbe där.
Konstigt tänkte jag, gick på toaletten och gick och la mig igen.

Precis när jag slöt ögonen så sattes tv:n i hörnet på.
Kanal 9.
Jag satte mig förvånat upp och tittade var fjärrkontrollen var, tänkte att jag kanske hade råkat sätta på tv:n själv.
Men icke.
Den låg en meter ifrån mig.

Hade jag inte varit så trött så kanske jag hade blivit rädd, men det blev jag inte.
Var det ett spöke så är jag övertygad om att det är någon som funnits i mitt liv tidigare, som älskat mig och som jag älskat tillbaka.
För jag blev inte rädd..inte alls. Och det är väldigt ovanligt när det gäller mig som blir sjukt skrämd av det mesta.

Ja, vi får väl se om det händer nåt mer eller om detta kanske bara var en ovanligt ovanlig natt!

Carpe Diem!

0 comments:

Post a Comment