Min projektlåda!

on Friday, September 9, 2011


Mitt barnbarns farmor är hur duktig som helst på att göra om möbler till Shabby Chic. Hon gör om alla möjliga möbler och säljer till folk som älskar stilen.
Min dotter fick ett matbord och sex stolar som hade tillhört farmors mamma när farmor var liten. Hon hade Shabby Chicat det och jag blev helt förälskad.


Sen köpte dottern en växasäng till barnbarnet och jag och dottern provade på att måla om den till Shabby Chic och reultatet blev hur bra som helst.
Då hade jag fått blodad tand.
Kollade blocket titt som tätt för att se om jag kunde hitta något matbord att måla om.
Hittade en annons utan bild.
Tog kontakt med annonsören och fick en bild på mailen.
Jag var fast, den här matmöbeln med sex stolar skulle jag bara ha!

Gubben var inte positiv. Inte alls faktiskt. Men efter några veckor så hade jag övertygat honom om att det kommer att bli snyggt.
Fick hem möbeln och nu jobbar jag med den när jag har tid.

Naturligtvis så måste man ju ha sina saker iordning.
Här är min låda med grejer som jag använder vid förvandlingen av bord och stolar:


I den svarta väskan har jag en mouse, Black o Decker som är
min egen lilla slipmaskin som jag köpte för några år sedan.
( I bakgrunden ser ni två stolar o bordet som är färdigt)



Olika penslar är väldigt bra att ha när man ska måla olika

krusiduller!

Häftpistol till när jag ska klä om stolsitsarna,
färg plus roller är ett måste.


Olika slippapper.



Vad är det för en låda som jag har mina grejer i då?
Naturligtvis en gammal Shabby Chicad päronlåda!


Mer bilder kommer när allt är färdigt!

Carpe Diem!

0 comments:

Post a Comment