Säg hej till tusen!

on Wednesday, September 14, 2011
Idag är det flashmob i Brunnsparken i Göteborg.
I eftermiddag så är det: - Säg hej till tusen.
Tanken är att uppmärksamma och se människor. Det kan betyda jättemycket för många att bli sedda och få ett trevligt hej!
Speciellt som dagens samhälle speglas av segregation och främlingsskap.

Jag tycker att detta är en mycket bra idé, men jag hoppas verkligen att det inte blir en endagsföreteelse, utan att folk fortsätter att heja på främlingar. Då blir samhällsklimatet automatiskt bättre tror jag.
Och det ger ringar på vattnet, den som fått ett glatt hej, kanske fortsätter att hälsa på andra osv osv.


Jag kan tyvärr inte ta mig in till Brunnsparken i eftermiddag och det är synd, för jag hade gärna deltagit!

Glöm inte att hälsa på dom du kanske bara går förbi annars. Det kan vara vem som helst. Jgag tror att man själv blir gladare också.
En win-winsituation alltså.

Ha en bra dag!

Carpe Diem!

0 comments:

Post a Comment