Lära sig fotografera.

on Wednesday, September 28, 2011
I somras åkte jag och gubben och köpte en systemkamera till mig.
Jag hade längtat efter en som en tok i ett helt år, och äntligen så blev den min.
Min lycka kände inga gränser.

Jag förstog ju att det skulle ta tid att lära sig att fotografera och också förstå vad det är man ska göra med alla inställningar.

Var på Nikon school på 2½timmas fotokurs och fick en massa AHA-upplevelser.
Nu gälle det bara att komma ihåg, lära mig mer.
Inte helt lätt.

Men nu har jag hittat en fotoblogg som en tjej som heter Filippa har.
Frågade henne om hennes objektiv (för det där kan jag absolut ingenting om) och nu ska jag köpa ett likadant. (tamron 70-300mm)
Har surfat runt på nätet och tror att det blir ett jättebra objektiv för mig.
Har nu det som var med kamerahuset, 18-55mm VR, men har upptäckt att jag vill kunna fota på lite längre avstånd.

Det finns tips, många bra foton i olika kategorier mm. hos Filippa.
Vill du också titta in hos henne så gör du det här.
Filippa är 12 år, hon har nog stora chanser att bli en proffessionell fotograf med tanke på hur duktig hon är redan nu!

Carpe Diem!

0 comments:

Post a Comment