Dags att dra in körkortet?

on Sunday, September 11, 2011
Igår var jag o tankade lilla bilen. (Wilma)

När jag står där och tankar så kommer en bil på andra sidan bensinautomaten.
Bilen körs så nära att däcken tjuter när de dras utmed upphöjningen till automaten.
Dörren öppnas och där sitter en gammal dam som svänger ut sina ben med möda.

Hon kommer inte ur bilen, för där hennes dörr öppnas finns en "betongstolpe" och hon får inte upp dörren tillräckligt.
Efter en bra stund så inser hon att hon inte kommer ut, så hon svänger in sina ben igen och kör framåt en bit.
Sen backar hon, däcken tjuter när de skrapas återigen, men denna gången kan hon ta sig ur iallafall.

När jag kör därifrån så ser jag att hon har världens buckla där fram på sin fina bil.
Och jag förstår ju att den här damen borde inse att det kanske är dags att rama in körkortet och gå vidare till nästa fas i livet.

Jag hoppas att den dag jag är för gammal för att köra bil så kommer jag att inse det själv, innan jag kör på någon annan eller orsakar en olycka på något sätt.

Jag tycker att det borde finnas nån sorts kontroll av hur man är som förare efter en viss ålder, för det är nog många som sitter bakom ratten som absolut inte borde sitta där.

Carpe Diem!

0 comments:

Post a Comment