Rätt eller fel att hänga ut pedofiler?

on Sunday, November 6, 2011
Idag läser jag i aftonbladet.se om att Mikael Skillt återigen har öppnat en internetsajt där pedofiler hängs ut med både namn, personnummer och telefonnummer.

För att avgöra lite mer om vad jag tyckte om det så kände jag att jag ville se sidan.
Efter lite idogt sökande på nätet (det gick snabbt) så hittade jag dit.

Och nu är jag än mer obeslutsam.
Visst, hade det bara drabbat pedofilerna att deras namn osv hamnade på nätet så hade det inte varit nån tvekan.
Men jag förmodar att det finns pedofiler som har barn själva.
Därför så blir denna ekvation för mig omöjlig att lista ut.
Hur stora konsekvenserna kan bli för folk runtom pedofilerna kan bli kan jag inte ens tänka ut.

Eller är det bästa sättet att sätta press på både förövare och myndigheter?
Jag vet inte, det enda jag vet att vi alla har samma mål för våra barn; -Att dom ska vara trygga!

Jag vet helt enkelt inte hur jag ställer mig till detta.

Vad tycker du?

Carpe Diem!

0 comments:

Post a Comment