Beställt!

on Wednesday, November 9, 2011

Köpte ju ett 70-300mm objektiv till min älskade kamera för X antal veckor sedan.

Kom att tänka på att jag skulle testa mitt close up filter +10 som jag fick av sonen då jag fyllde år, på det nya objektivet. Har ju lekt med det på det vanliga objektivet 18-55mm.
Men ville testa på det nya som sagt.

Kommer ju då på att det filtret är på 52 i diameter och det nya på 58mm.
Attans..!
Gick då in på favoritbutiken på nätet när det gäller kameratillbehör och tänkte först köpa ett till closeup till det större objektivet.
Men väl därinne så upptäcker jag att man kan köpa Step Down Ring. Bara 49 spänn!
Beställde med en gång såklart, så nu behöver jag bara köpa effektfilter i den mindre storleken vilket resulterar i att det blir så mycket billigare när man bara behöver köpa i en storlek och slipper att dubblera!



Spring in du också och kolla:


Carpe Diem!

0 comments:

Post a Comment