Om du ser - Skrik dig hes!

on Tuesday, November 1, 2011

Oavsett vad man tycker om Patrik Sjöberg så har han gjort en jättebra sak genom att berätta om vad som hände honom i hans uppväxt.
Detta har lyft fram ämnet om sexuella övergrepp på barn så att det förhoppningsvis inte längre är lika tabu att prata om det.
Detta hjälper barn som är utsatta, det är jag helt övertygad om.

Värmlandsidrotten tar upp olika tabubelagda problem inom ungdomsidrotten under hösten där Patrik är en av föreläsarna.
Vad som gör mig mörkrädd när jag läser om detta i tidningen är att Friidrottslandslagets förre landslagskapten Ulf Karlsson säger att han har sett övergrepp mot barn på idrottsarenorna.

Ulf Karlsson
Ulf Karlsson har bevittnat tränare med hög medelålder som har grovhånglat med 12-13åriga tjejer ute på tävlingar.

Arikeln berättar bara att Ulf Karlsson bevittnat händelserna.
Och här sitter jag och nästan skriker:

- Men vad f*n gjorde du när du såg?

Artikeln berättar inget om det, så jag förmodar att Ulf Karlsson inte gjorde ett enda skvatt.
Så jag hoppas verkligen att föräldrarna i Värmland ifrågasätter det.

För så länge dom som ser inte säger nåt, jag då kommer det inte att upphöra. Då blir det lugnare under en period tills nästa hemska grej dras fram i ljuset, och då kan dessa sliskiga, äckliga gubbar krypa fram från sina gömställen och fortsätta sitt sjuka beteende.

Om du ser....SKRIK!
Det är våra barn och barnbarn det gäller!


Carpe Diem!

0 comments:

Post a Comment