Gbgmamman rekommenderar!

on Sunday, November 6, 2011
Jag hade bokat bord på sopp-kaféet  på Karl Johansgatan i Lördags.

Intrycket när vi kom dit var att det var ett varmt och hemtrevligt ställe och det stämde hela kvällen igenom.

Där bjöds det på rykande god Skaldjurs och Fisksoppa med ett glas vitt till mig.
En champinjonsoppa och en stor stark till gubben.

Soppan var så sjukt god att om jag hade varit hemma så hade jag nog slickat tallriken ren, för det var den godaste soppa jag har ätit på länge. Gott bröd till var det också.
Vinet var väl helt okej, varken mer eller mindre.







Halv åtta drog quizen igång.
15 frågor om allt möjligt. Lätt var det inte och jag tror att vi hade kanske sju rätt.
Vinnarna hade 12 rätt och vann två flaskor bubbel och lunch. Snacka om bra pris!


Hela upplevelsen på sopp-kaféet var grymt positiv.
Åldern på gästerna var lite högre än ung. (hrm)
Men stämningen var fantastiskt härlig och det som slog mig när jag satt där och hörde alla som pratade och tjattrade runtom mig var att här snackades det götöbosska.
Ni vet, på det där goa gamla sättet änna!

Av fem möjliga soppor så får soppkaféet på Karl Johan hela fyra stycken!


Och det kan tilläggas att det krävs inte mycket mer för att det ska bli fem!

Jag rekommenderar verkligen alla att gå dit. Quizen har dom (om jag har fattat det hela rätt) en gång i månaden.
Men för dig som vill gå dit för att bara äta, du kan gå dit varje dag.

100kr/person var nästan löjligt billigt för soppa, bröd och dryck!

Carpe Diem!

0 comments:

Post a Comment