Min utvärdering av Allas.

on Friday, November 11, 2011
Jag har ju testat tidningen Allas  i en månad. Tidigare inlägg här.
Detta gör jag för att jag är Buzzador, och om det kan du läsa här.

Nu har jag då verkligen försökt att läsa tidningen och att vara intresserad. För när jag fick inbjudan till kampanjen så tänkte jag att veckotidningar är ju helt okej. Det läser man ju alltid i väntrum och då är det ju ett bra tidsfördriv.

Nu har jag kommit fram till att det är just det som är problemet; - Att man läser dom i väntrum, där det absolut inte finns nåt annat än att stirra på väggarna att göra. Då fungerar tex. Allas alldeles utmärkt att läsa.
Men här hemma har jag upptäckt att jag har inte tid, ork eller lust at läsa tidningen, för det finns saker jag hellre gör eller läser om.

Allas är i mitt tycke en alldeles för ytlig tidning med väldigt mycket ointressant läsning.
Inte en enda novell har jag kunnat drista mig till att läsa, har bara ögnat igenom reportagen som inte intresserar.
Alla nummer av tidningen har hamnat på toaletten.
Varför?
Jo det finns ju korsord i tidningen som faktiskt är det enda som jag tycker om med tidningen.

Dessutom har jag buzzat om tidningen i olika sammanhang, med både kvinnor och män, och jag kan säga att som väntat; inte en enda man läser dom, inte ens i väntrummet faktiskt.
Sen det som blev väldigt tydligt är att det är kvinnor över 50 som har behållning av tidningen.
Alla andra åldersgrupper har sagt: - Det finns ju korsord iallafall.

Ett kollage ur ett nummer av Allas.




Jag kommer att fortsätta att läsa veckotidningarna, även Allas - i väntrum.
Men mina pengar kommer jag att lägga på andra tidningar:

Om jag vill lösa korsord så köper jag korsordstidningar eller löser på surfplattan.

Om jag köper en tidning så ska det handla om något som intresserar mig.

Eller så köper jag dom hemlösas tidning så hjälper jag samtidigt en medmänniska, och får mycket intressant läsning på köpet!


Så tyvärr så var Allas veckotidning ingenting för mig.
Kanske den blir det när jag blir äldre, men jag är tveksam. Tidningen innehåller alldeles för mycket ointressanta saker för min del.

Carpe Diem!

0 comments:

Post a Comment