Mitt nya kök.

on Tuesday, November 15, 2011
Jag tröttnade på mitt IKEA-kök och handlade in en gammal matgrupp. 
Bord med 6 stolar.
Fult, murrigt och hemskt, men med fina detaljer i sniderierna, och jag såg potentialen.
Hade gått och sneglat på olika inredningsbloggar och fastnat för Shabby Chic, och för det ändamålet kändes möbeln perfekt!


Började med bordet, slipade och målade, shabby chicade.
Ett arbete som tog sin tid eftersom att jag bara kunde göra när det fanns lite tid över.


 Mitt i allting så ville jag göra en lampa till köket ochså.
Tapetklister, pappersnören inköptes och pilatesbollen blåstes upp.

(Det hela övervakades av min "spökhund", se bild)


Klädde därefter om stolsitsarna med snyggt möbeltyg. 
När jag lossade på tyget som satt på stolarna så hittade vi vilket tyg som hade suttit på från början.
Det tyget sparade jag i sitsarna så att det finns kvar när någon annan klär om stolarna i framtiden. 




 Den lånade symaskinen åkte fram och hissgardiner syddes.
(dessförinnan inhandlades 2 stycken trasmattor)




Så igår blev köket i princip klart. Det är iallafall ett kök som man kan sitta i och umgås i nu.
Men det är ju lite olika inredningsdetaljer som ska inhandlas, gardin till lilla fönstret ska göras, text ska målas på bord och hörnskåp och en liten plattv ska inhandlas. 

 Är hittills väldigt nöjd, och det är skönt att komma ut i köket nu.
Ingen IKEA"stajl" (som alla andra), utan ett kök som gjorts med min  fulla kärlek.
Hemtrevlig och ombonat!
Dessutom så mycket billigare än att handla på IKEA. Och jag gillar att kunna återanvända saker som redan finns. (miljötänk)
 


Carpe Diem!

0 comments:

Post a Comment