Västtrafik höjer igen.

on Tuesday, May 29, 2012
Såg på Lokala Nyheter att Västtrafik ska höja biljettpriserna - igen!
Denna gången med 6 procent.
Förra höjningen var vid årsskiftet och då var höjningen 5.5 procent.

Jag tycker att det blir svårare och svårare att motivera att man ska åka kollektivt.
Dels höjningar, sen förseningar och uteblivna turer och detta med biljettkontrollanterna.

Nu är inte jag beroende av lokaltrafiken och tar hellre bilen om jag inte ska in i centrala stan.
Dessutom så tar jag vid bra väder hellre en långpromenad in till stan.

Kanske kommer användandet av spårvagnar att öka när vägtullarna kommer, men det är tveksamt.
Är höjningarna legitima?
Det kanske dom är.
Det kanske verkligen är så mycket dyrare med bensinkostnader och inhandling av vagnar så att dom var tvugna att tidigarelägga höjningarna med 6 månader.

Vad vet jag?

Carpe Diem!

0 comments:

Post a Comment