Skönhet finns överallt!

on Tuesday, May 29, 2012
Om man bara tar sig tid så kan man hitta skönhet överallt.

Jag kan tycka att jag bara ser fimpar och skräp på marken när jag är ute och går.
Men ibland så upptäcker man att det kan finnas vackra saker där man inte tänkt på det innan.

Imorse hade det regnat och det fick mig att öppna ögonen.
Speglingar i vattenpölar, visst ser man dom, men stannar man upp och tittar?
Inte jag, men idag gjorde jag det:





Min favoritbild. Upptäckte först i datorn att skuggan av lampan var med på bilden, tänkte inte ens på den innan.
Det finns guldklimpar runt oss hela tiden.
det gäller bara att öppna ögonen och se det. Att ha en kamera, vare sig det är en systemkamera, digitalkamera eller mobilkamera är en riktig tillgång.
Att se världen ur en kameralins har gjort mig till en upptäcksresande i min egna vardag.

Prova du också!

Carpe Diem!

0 comments:

Post a Comment