Fyndade på megaloppisen.

on Monday, May 28, 2012
Igår var det megaloppis här i Majorna.
Tyckte att det var fler människor, mer saker och mer av allt detta året.

Många saker bytte ägare och folk var glada och trevliga trots värmen och trängseln.
För trångt var det!
Väldigt trångt.


Jag köpte hängare till hallen.
Två stycken för 15:- styck. Jättebilligt.
Ska tapetsera och göra om i hallen så dom kommer att bli jättefina där.

Har dock inte bestämt mig för om jag kanske ska ta bort krokarna från plattorna, för det är krokarna jag gillar, är kanske inte överdrivet intresserad av nuvarande utseende på dom.
Men vi får se.




Många timmar senare och med värkande kropp kom jag hem igen och "dog" en stund i soffan.
Det blev en väldigt skön söndag.

Imorse på morgonturen med vovven så var det mindre kul att gå runt i området.
Trots risk för att Megaloppisen framtid är i fara pga. nedskräpning ock liknande så har många bara lämnat sina saker på gångbanorna.
Skräp ligger lite här och där.
Vissa har bemödat sig om att dra sin skit fram till papperskorgarna som är överfulla redan.


Detta trots att containrar är framställda lite här och där just för detta ändamål.
Det är baksidan av Megaloppisen i Majorna.
Iallafall för oss som bor här.

Men jag hoppas att det inte sätter stopp för loppisen nästa år.
det är en mycket trevlig sak att se fram emot varje år!


Carpe Diem!

0 comments:

Post a Comment