Reflexskärm och ljus.

on Friday, May 4, 2012
Har funderat mycket på om man ska köpa en reflexskärm, men tänkte att jag kunde göra en själv och leka med och se om jag får blodad tand.

Jag tog ett stort ark i kartong, limstift och sax.

Tog fram det största locket jag kunde hitta (fodertunnalock) och penna och ritade en cirkel.

Cirkeln blev lite för liten så tumstock och penna utökade cirkeln.

Färdig. Inte helt cirkulär, inte perfekt nånstans..men ändå en reflexskärm!

Här har jag tagit kortet utan att tillsätta mer ljus än vad som kom ifrån förnstret.

Här riktar jag en spotlight rakt på auberginerna.

Här har jag riktat spotlighten (som finns på vänster sida) mot "reflexskärmen" som jag håller på höger sida.

Här riktar jag lampan uppåt mot reflexskärmen som jag håller som ett "tak" över.

Saken är ju glasklar.
Vill man ha bättre foton så tror jag absolut att man bör skaffa en reflexskärm.
Vare sig man gör den själv eller om man köper en från butik så blir ju bilderna mycket bättre.

Man kan också som jag fick ett tips om från WTFDC.
Köp ett vindruteskydd från Jula för 29:-
Här kan du titta.

Ska införskaffa ett sånt och sen sy reflexskärmar i bra storlekar.
Perfekt att börja med och ha med sig när man ska fota ute eller på annat ställe.
Lättare att förvara hemma också istället för stora kartongark!

Carpe Diem!

0 comments:

Post a Comment