Porträttfotografering och massa annat.

on Wednesday, May 16, 2012
Igår på fotokursen byggde vi upp en studio.
"Fröken" hade tagit med sig allt som behövdes så att man fick testa att fota porträtt, och vi lärde oss lite om ljusmätning, blixtar, lampor, reflexskärmar osv.

Mycket intressant och framförallt roligt.
Men man skulle behöva en heldag och få leka som bara den, det hade varit det bästa tror jag.

Bilder från igår.
(Har pixlat ansiktena eftersom att jag inte har frågat om personerna vill vara med på bloggen.)



En liten maskot följde med denna gången.








Jag stannade kvar en timma med två andra för att få lite hjälp med hur man ska tänka när det gäller bildredigering.
Vet inte om så mycket fastnade, men har iallafall lärt mig att jobba i kurvor, i en S-kurva.
Har testat nu på förmiddagen och det funkade hyfsat.
Kul det med!

En vecka kvar till nästa lektion, sen är det sista tillfället veckan efter och dagen efter det är det utställning.

Har verkligen tyckt om att gå den här kursen, både i höstas och denna våren.
Känner hela tiden att jag vill lära mig mer och att jag vill utvecklas.
Intresset ökar hela tiden istället för att avta.

Jag har hittat min hobby helt enkelt!

Carpe Diem!



0 comments:

Post a Comment