Hundbajs och griniga gubbar.

on Tuesday, May 1, 2012
Igår på eftermiddagen stoppade jag en liten "väska" full med hundbajspåsar, hängde den på vovvens koppel och gick ut med henne och en liten vovvekompis.

Rätt vad det var så upptäckte jag att den lilla "väskan" var borta.
Var en bit hemifrån så jag tänkte att jag får gå iväg till en gångbana som ligger lite off så att ingen retar sig på om vovvarna gör nummer två.

När vi går där blir vovvekompisen nödig och börjar på tvåan.
Ser i ögonvrån att en man på cykel har stannat. Han har ett barn i cykelstol bak och en större kille på egen cykel.
Jag känner ju att han står och tittar för att se om jag plockar upp bajset, men ignorerar honom för vad skulle jag göra?
Jag hade ju tappat "väskan" med påsarna.

Nåväl, vovvekompisen tar sån tid på sig att mannen trampar iväg genom en gångtunnel och jag och vovvarna traskar vidare.

Plöstligt ser jag mannen dyka upp bredvid mig.
Jag stannar, plockar ur hörsnäckorna och säger.

- Ursäkta?
- Får jag fråga varför du inte plockade upp hundbajset??

Jag förklarar för mannen som det var, att jag helt enkelt hade tappat påsarna.
Okej, nu blev detta ingen vidare diskussion och det var skönt.
För är det nån som inhandlar mängder av bajspåsar och som faktiskt använder dom så är det Gbgmamman!

Naturligtvis finns tillfällen då jag inte plockar upp.
Tex om vovven är magsjuk, då gör jag inte det för att det är omöjligt när konsistensen är som nummer ett.
Eller som nu, när jag har tappat eller glömt påsarna.

Senast det hände var i dec 2010, så inte särskilt ofta alltså.
Kan inte annat än att skratta åt eländet.

När jag kommer hem och går in i hissen så ligger naturligtvis den lilla "väskan" där.

Hur fet är chansen att den mannen kommer cyklande just då och där, precis när jag har tappat påsarna?
Samma sak var det 2010, även då var det en gubbe som reagerade, men på ett mycket otrevligt sätt dock.

Men ingen idé att hänga läpp.
Folk med åsikter finns överallt och det är ju bra att folk har åsikter! 

Carpe Diem!

0 comments:

Post a Comment