Smarta påsar!

on Thursday, May 17, 2012
När jag var i Tyskland i Januari så köpte jag två påsar.
Ihopvikta tar dom minimalt med plats och man kan ha dom i vilken ficka som helst utan att det syns.
Himla praktiskt tyckte jag.


När jag kom hem höll yngsta dottern på att smälla av för hon tyckte att "det är en sån påse gammelmormor skulle ha haft".
(Jag är ju mormor så då passar det ju bra. Hehe.)

Har funderat mycket på varför allt som är praktiskt kopplas ihop med att man skulle vara gammal?
Är det inte bra att man blir medveten om saker och ting ju yngre man är?

Gubben var inte heller förtjust i mitt inköp och ville absolut inte bära kärringpåsen.

Men en dag var vi på XXL och i kassan hittade han nåt som skulle reta gallfeber på dotter:


Guuuud vad gamla ni är! Blev reaktionen.

Tyvärr glömmer vi alltid våra påsar, men nån gång ibland kommer jag ihåg min och då får den följa med ut på äventyr.
Jag gillar verkligen mina påsar.

Har dock funderat på att fixa egna med snyggare mönster och/eller enfärgat.
Det måste ju finnas fler än jag som inser det smarta med såna här påsar!


Carpe Diem!

0 comments:

Post a Comment