Vernissage.

on Saturday, March 3, 2012

Här kommer ett långt inlägg med mycket foton!

Idag var jag på vernissage eftersom att en utställning av Laurie Simmons startade idag på Konstmuseét.

Undrar du vem Laurie Simmons är så kan du läsa det här.

Jag gillade alla hennes stora arbeten, sen fanns det småfotografier som jag inte gillade alls.
Det var taget på dockhusmöbler och dockor på nära håll i både färg och svartvitt.

Dom sa mig ingenting och jag tyckte inte dom var bra.

Laurie använder sig av bland annat en "Love Doll" när hon fotar.
Varför kan man ju undra, kanske är hon fascinerad av att dom är så verklighetstrogna.
Eller som min tanke var:

- Vad praktiskt! Då har man modellen redo närhelst man själv får ett infall att fota.




Det var en bra utställning och jag fick absolut lite idéer när det gäller mitt eget fotograferande!

Carpe Diem!

0 comments:

Post a Comment