Håll hastigheten!

on Friday, March 23, 2012
Kör jag för fort?
Ja, det händer.
Men oftast är det ofrivilligt och farten sänks med en gång jag ser det.

Jag är den där jobbiga personen i filen som upptar platsen framför dig och som inte trycker på gasen trots att du ligger i häcken på mig.
Varför är jag så j***a jobbig kanske du undrar?

Jo, för mig är körkortet jätteviktigt och jag skulle inte äventyra det medvetet.
Skulle en olycka inträffa så skulle jag inte förlåta mig själv om jag visste med mig att jag inte hade följt dom regler som gäller.

När jag är ute med andra i bilen och man hamnar på en sträcka där det finns många vägkameror så är det jag som blir vald att köra för att jag håller hastigheten helt enkelt.

Nu har en "fallucka" kommit för att hindra folk från att köra för fort och jag tycker att det är skitbra!



Enligt Motormännens tidning Motor bygger tekniken på en radar som mäter bilarnas hastighet. När en bilist kör för fort öppnas en lucka i vägbanan och bilen kör in i en stålklädd kant.

Yes!
Äntligen nån annan idé än dom förbannade vägbulorna som jag hatar.
Med en fallucka så drabbas bara dom som kör för fort, och vi andra som kör enlig hastigheten får en behaglig resa utan en massa vägbulor.
Underbart!

HÄR kan du läsa artikeln om det.

Carpe Diem!

0 comments:

Post a Comment