Ingen kontroll alls?

on Friday, March 23, 2012
Var på vårdcentralen i förrgår.
Inte den jag är listad hos, utan en annan.
Eftersom att jag var "otrogen" och gick till en annan fick jag betala dubbelt.
Fine, det gjorde inget.
Har man ont så skiter man i vilket.

Det som förvånade mig men som jag började fundera på hemma var att jag bara behövde rabbla upp personnummer i receptionen och that´s it.
Ingen idkontroll överhuvudtaget.
Väldigt konstigt tycker jag.

Det betyder ju att vem som helst kan uppge ett personnummer. Det enda man behöver veta är ju just numret + adressen.

Eller gör receptionisten fel?
Hörde med en annan som var på samma vårdcentral fast idag, och det var likadant nu, ingen idkontroll.

Hallå, Majornas Vårdcentral, dags att skärpa till sig eller?

Carpe Diem!

0 comments:

Post a Comment