Andra chansen.

on Sunday, March 4, 2012
Melodifestivalen.

Åsikterna är lika många som det finns tittare/lyssnare.

Andra chansen var igår och jag tänkte hela tiden att det kommer att bli Torsten Flinck som går vidare.
Inte för att jag gillar Torsten, kan knappt med honom.
En överdramatisk neurotisk besserwisser.

Men låten är egentligen inte dålig.
Kanske inte passar i melodifestivalsammanhang och kommer inte att vinna hela skiten, men tänk dig den låten med tex. Joakim Thåström.
Då skulle den ha varit kanon.
Kanske det finns fler artister som hade passat för den, men för mig var det en riktig Thåströmlåt så fort jag hörde den.

Annars så tycker jag att kvalitén på låtarna i år är ovanligt hög.
Det är flera stycken som jag gillar.
Det ger hopp om den svenska musikbranschen, att Sverige är ett världsledande land inom just musik.

Sen gick ju Top Cats vidare och jag undrar bara varför?
En ganska smal musikgenre (iallafall i min värld), och enligt mig en låt som inte alls representerar den på ett bra sätt.
Sångaren, vad han nu heter, var ju helt galen. Stirrande desperata ögon och en kass kondition som gjorde texten flämtande. Svetten som rann i hela ansiktet.
Nej, inte trevligt alls.

Men det är ju bara min smak.
Andras smak kan vara helt annorlunda och det är det som är charmen med musik, att det är sån skillnad, att alla tycker olika!

Jag kommer att hålla på flera stycken i finalen i nästa vecka.
Så kanske jag kommer att vara nöjd med vinnaren i år.
Jag vet inte, men det ser ju ljust ut!

Carpe Diem!

0 comments:

Post a Comment