Slagsmål på Ritz.

on Tuesday, March 20, 2012

I lördags kväll återförenades barndomskamrater på Restaurang Ritz i centrala Göteborg.
Många hade inte sett varandra på nästan 30 år och glädjen var stor såklart och en kväll i nostalgins tecken får man anta.


Hela träffen grumlades sedan av ett stort bråk där vakterna på Ritz använt övervåld mot några av gästerna på utsidan.
Våldet var så kraftigt att förbipasserande stannade upp och bad vakterna att lugna ner sig.

Hämtat från Expressen:
"Enligt ett ögonvittne ska vakten och entrévärden ha tagit till övervåld mot personerna utanför restaurangen.
- De var överdrivet hotfulla mot en kille som nekades komma in, berättar mannen för GT. En förbipasserande man i 40-årsåldern kom förbi och sa åt vakterna att ta det lite lugnare.
- Då drog den ene vakten upp sin fjäderbatong och slog utan förvarning personen över armen upprepade gånger. När han försökte försvara sig fortsatte vakten slå.
Ytterligare en person kom enligt vittnet förbi och lade sig i bråket.
- Han drog ner vakten och höll fast honom. Den andra vakten hjälpte sin kollega och då fick personen ta emot fler än 13 batongslag i ansiktet. Jag räknade.
GT har varit i kontakt med ägaren till restaurang Ritz som inte vill kommentera händelsen."

Det verkar ju onekligen som om att vakterna har överreagerat och utövat sin makt helt fel.
Det finns tydligen många som är vittnen till händelsen och det finns förhoppningsvis både filmat och fotat.


Jag blir jättearg på sånt här och jag hoppas nu att vakterna får det straff dom förtjänar om det gått till så här.
För man har ju hört talas om vakter som verkligen inte sköter sitt jobb och dom ska ju bara bort!

Fortsätter att följa detta och ser fram emot att se hur det går.

Frågan jag ställer mig är: -Får man inte försvara sig mot en vakt? Really?


Och Restaurang Ritz....inget ställe jag skulle välja att gå till med tanke på att dom stoppar huvudet i sanden när det gäller detta!


Carpe Diem!

0 comments:

Post a Comment