Trött på Ranelid!

on Thursday, March 1, 2012


Björn Ranelid.

Vill vara med i melodifestivalen.
Hotar att hoppa av.
Är med i melodifestivalen igen.

Ranelid påstår att han har behandlats sämre i svensk press än vad Breivik blev.

Jag förstår inte liknelsen.
Breivik, en hatad, kallblodig massmördare - Renelid, en förfatatre, krönikör som pratar sig igenom en låt i melodifestivalen.

Har tidigare år skrivit om att jag inte gillat att se och höra Ranelid för jag tycker att han är en fruktansvärt jobbig person, men kan absolut läsa hans texter och tycka att dom är bra och får en att fundera och tänka.

Har bara ett råd till Ranelid.
Tagga ner och kliv ner från de dramatiska hästar du sitter på!
Det finns säkert fler med mig som faktiskt skiter i om Ranelid är med eller inte.
Gör inte saken större eller mer märkvärdig än vad den är.
Det är inte början på en ny karriär för dig, du pratar, babblar dig igenom en låt, inget mer.

Sen finns det dom som säkert tycker att det är jättehemskt att vara "elak" mot Ranelid.
Men handen på hjärtat....hur bra är Ranelids insats egentligen.


En sak som jag brukar ställa mig om jag ska avgöra om det är bra eller inte:
- Skulle jag ha köpt skivan?
Om svaret är nej så är låten kass.

Och i detta fall så är svaret ett otroligt stort NEJ!

Tack för ordet!

Carpe Diem!

0 comments:

Post a Comment