Ny telefon att älska!

on Thursday, March 29, 2012
Det finns vissa saker som jag är tokig i och hela tiden vill köpa nytt.
Tex: väskor, gärna märkesväskor så det har ju inte blivit så många för det är som bekant dyrt!

Sen är jag ju som många andra kvinnor, kan inte gå förbi en skoaffär utan att gå in o kika lite. (och gärna handla)
Känslan när man tar på sig nya skor är ju underbar!


Älskar teknik!
Framförallt tv (smart tv) och mobiltelefoner.
(jo, min familj är såååå trötta på mig, dom tycker jag byter mobil hela tiden, men det kanske är nån gång per år)

De senaste mobilerna jag har haft (prisvärda smartphones) är:

Xperia x8

Jag gillade den verkligen när jag köpte den.
Det var min första smartphone och med det öppnades en helt ny värld.
Mobilen var inte bara en telefon att ringa och skicka sms med, utan en dator i miniformat.

Men ganska snart så började batteriet balla ur och det höll kanske en halv dag innan det var urladdat.
Inte acceptabelt! (det inhandldes nytt batteri, men samma problem då också)
Det funkade helt enkelt inte, jag måste ha en mobiltelefon jag kan lita på.

Nästa mobil blev denna:

Zte Blade
Kanonbra telefon!
Stor skärm, mycket större än xperian, snabb snygg och behaglig, men inte direkt vad jag ville ha.
Började kika åt ZTE Skate istället och hade siktet inställt på den.

ZTE Skate

Ganska lik sin föregångare, men ännu större skärm och vissa förbättringar.

Sen kom tre med sitt kanonerbjudande.
Jag har stått fast vid att det är bättre med kontantkort än abbonemang, att android är bättre än iPhone.
Men tre kastade allt det överbord.
Jag försökte verkligen att undvika det, men började snegla på det.
Sen föll jag som en fura!

Nu har jag abbonemang och jag har en iPhone.
Och gissa vad?
Jag är supernöjd!
Kunde inte vara bättre!

Ok, batteritiden på iPhone är kanske sådär, men det håller iallafall minst ett dygn trots att jag använder den till allt:
- bloggar, twittrar, surfar, spelar, använder den hela tiden faktiskt.
Den är ruskigt snabb!


Min nya "Kärlek" iPhone 4s
Köpte också ett case till den.
Gick till Clas Olsson och det var ju inte det smartaste jag gjort.
Köpte detta för 129kr:


(ursäkta bildkvalité, orkade inte plocka fram riktiga kameran)

Inget fancy case, rött metallic, helt okej.
Bara det att dagen efter jag hade köpt det så upptäckte jag att färgen på skitcaset började lossna!

Nej, det fick bli tradera istället.
Inhandlade detta för ynka 39 spänn:

Kommer att fungera kanon tills jag hittar det perfekta caset.
Displayskydd inhandlades också på tradera till det facila priset 1kr + porto!
Kan ju jämföras med runt 200:- i butik.

kontentan av detta är att 3:s erbjudande knockar det mesta faktiskt.
349:-/mån och då ingår fri surf, fria samtal till alla nät, fria mms, fri surf upp till 10gb.
Och toppar det med en iPhone 4s.

Erbjudandet är tidsbegränsat och ska du ha en chans på det så får du agera innan den 10/4 2012.
Läs här.


Carpe Diem!

0 comments:

Post a Comment