Mobbning, utfrysning och psykisk misshandel.

on Wednesday, March 21, 2012
(Långt inlägg)
Big Brother 2012.
Ett riktigt nerköp!

Vad är det som får ledningen att acceptera det som sker där inne?
Varför händer inget?

Pelle Porseryd, exekutiv producent för programmet menar på att dom har märkt av det dåliga beteendet.
Ja, annars hade ni ju varit blinda!
Jag ser ett ihopklippt program på en timma, medans dom ser på det som händer 24/7.

Enligt Pelle så har dom pratat med berörda i bikten och talat om att dom inte accepterar beteendet.
Men HALLÅ?
Räcker det inte att prata nu?
Ta ut dom personerna som verkligen håller på att gå in för att knäcka andra, dom har fått sina chanser och dom har förbrukat dom om och om igen.
Det är fruktansvärt dålig tv, och tillochmed jag som är en trogen BB-tittare sen starten 2000 har inga problem med att göra annat istället för att kolla.
För när man sitter och ser denna utstuderande mobbing (eller ska man kalla det för mobbing, detta har ju passerat mobbning och trakasserier, hade detta hänt hemma hos någon så hade det säkert kunnat gå under psykisk misshandel) då blir man riktigt illa berörd.
Man blir ledsen för dom som blir utsatta.
Amandus som blir totalmobbad av Sipan som till sist gör det ultimata och ger sig in på att klanka ner på Amandus sexuella läggning.
Men va fan...lägg ner.
Sipan är ju den mest osäkra killen jag har sett på länge.
Och i sällskap med den andra mest osäkra killen så går det åt helvete för långt.
(Sen är det ju så att Amandus har valt sin bisexualitet lika mycket som Sipan valt sitt utländska ursprung.
hade det varit okej att ge sig på Sipan för det?

Självklart inte!)

Vilken andra kille?
Marcel Söderqvist.

En kille som jobbar som slöjdlärare/assistent med barn som har olika diagnoser.
Allvarligt?
Kanske hans elever inte följer BB, jag vet inte hur gamla dom är, men jag hoppas att föräldrarna har tagit del av hur han är inne i BB-huset.
Jag kan lätt säga att jag aldrig hade accepterat honom som lärare för mina barn.
"Idiot" "eskortflicka" "prostituerad" "du är dum i huvudet" etc.
Ord som Marcel gärna använder för att trycka ner andra.
Hanna J är hans favoritoffer trots att hon föröker hålla sig undan honom.


Kom igen Marcel, res dig upp ur den där jävla sängen och gör nåt vettigt! Du är nog den mest ointressanta människan jag sett på länge!

En sak som Sipan och Marcel har gemensamt är att dom inte låter andra prata, utan dom kör över, kör över, kör över, och hela Sverige ser två homofober som är så osäkra på sig själva att det knappt kan vara på riktigt.

10.000 personer sökte till programmet och BB gjorde dom sämsta urvalen nånsin.

På BB.s Hemsida kan man läsa BB:s senaste twitterinlägg:
Big Brother säger:
Mobbning och trakasserier är oacceptabelt i Big brother-huset. Vi tolererar inte ett sånt beteende. #bbsverige /Pressansvarig Martin Nersing.Fast enligt mig så är det precis det ni gör!

Nej, Pelle Porserud, plocka ut Marcel och Sipan.
Ta ett aktivt val för vad som är okej och vad som inte är det. Detta har gått alldeles för långt och det är dags att sätta stopp!

Snart har ni tappat alla tittare.
För jag är ju helt övertygad om att tittarsiffrorna går neråt, inte uppåt.

Tack för att du orkade läsa ända ner hit, tack för att jag fick lacka ur lite!

Carpe Diem!

0 comments:

Post a Comment