Vad är rikedom och lycka för dig?

on Thursday, January 26, 2012

Gårdagskvällen tillbringade jag med att lyssna på Charlie Söderberg, känd från Lyxfällan och Plus.

Han föreläste om vägen till ett rikare liv.
Vad är ett rikt liv för dig?
Han tryckte på betydelsen av att man måste låta alla tre grundstenar finnas med i livet. Man ska inte bara se till att bli rik ekonomiskt, utan att få ett rikt liv på olika plan.

Nu är ju inte jag dummare än att jag fattar att hela föreläsningen går ut på att Charlie säljer in Balansekonomis (där han för övrigt är VD) kurser om hur du blir ännu mer framgångsrik.
Genom att gå på deras kurser så får du nycklarna
till ett rikare liv.
En heldagskurs kostar bara 3700kr, men om du anmälde dig på plats igår så fick de det endast för 2200kr.
Som hittat med andra ord.

Sen kan du gå vidare med en kurs med flera träffar, förmodligen blir du både rikare och lyckligare då. Den kursen kostar bara 21500kr.

Åtminstone så är det så att det bidrar till att göra Charlies liv både rikare och lyckligare.

Men jag hade inte så ont av den biten.
Charlie är en gammal försäljare och det märks. Han har en vara som han brinner för och det som jag tog med mig från kvällen var inspirationen Charlie förmedlade.

När jag gick hem så var jag supertaggad att ha stenkoll på vart mina pengar går varje månad.
Att göra en budget.
Låter skittråkigt, men först då har man ju faktiskt tagit kontroll på sitt egna ekonomiska liv.


Kvällen igår var en bra kväll.
Charlie är en entusiastisk coach (vidareutbildad pratkvarn) och han har en förmåga att få en att tycka att ekonomi är kul.

Det var nåt nytt för mig och han har ändrat min syn på vad som är rikedom och lycka.


Tack Charlie!

Får du möjlighet att gå och lyssna på honom så tycker jag att du ska göra det. Det ger mer än att hänga hemma i soffan iallfall!


Carpe Diem!

0 comments:

Post a Comment