Mansdominerat på toppen.

on Sunday, January 22, 2012
-Orättvist!
-Jag är chockad!

Det säger Fiona och Rebecca efter P3-Guldgalan.
Dom tycker att Veronica Maggio skulle ha vunnit allt på galan.
Nu blev ju Veronica utan pris och det förvånar inte mig alls.
Det är inte det att hon inte är bra, utam för att man hört henne till leda under 2011.
Jag tror fler med mig var redo för något nytt helt enkelt.

Ni som inte vet hur Rebecca och Fiona låter kan enkelt leta upp dom på Youtube eller spotify. Enligt mig helt kassa, men smaken är som baken och jag kanske ändar mig i framtiden, men det är ett väldigt tveksamt kanske.
Att inte dom fick pris är inte förvånande alls tycker jag.

Två av mina favoriter som jag spelar mycket fick såklart priser.
Den Svenska Björnstammen och sedan den största vinnaren och personliga favorit: Kapten Röd.

Kapten Röd är värd att äntligen bli uppmärksammad av den breda massan. Jag är väl lite partisk då jag är både Göteborgare och dessutom Majornabo, precis som Kapten, för mig är Kapten Röd Majorna pesonifierad helt enkelt. Men jag är övertygad om att jag hade gillat musiken lika mycket även om jag inte hade sprungit på honom här och där ute på gator och torg.

Lyssna gärna på mina favvosar.
Först ut är Den Svenska Björnstammen: (älskar namnet för övrigt)


Sen den största vinnaren av årets P3 Guld.
Kapten Röd, SALUT!






Jag hade en trevlig kväll framför dumburken och ett eller annat: - JAAAA hördes från vår lägenhet denna kväll.
Så jag håller inte med om att det var konstigt att det var så mansdominerat på "prispallen" i år.
Dom var bättre helt enkelt!

Carpe Diem!

0 comments:

Post a Comment