Imponerande norrman!

on Wednesday, January 25, 2012

Okej,
det är inte sådär jätteofta som jag blir imponerad.
Alltså, imponerad på riktigt.
Du vet så där imponerad att det är som att få en rejäl käftsmäll.

Och vem visste att det skulle vara en norrman som skulle ge den käftsmällen?

Att det byggs nytt hotell i Göteborg har inte gått obemärkt förbi för mig, men jag har undvikit all informtion om det för jag har verkligen varken brytt mig eller haft intresse av att börja bry mig.

Men..
så tittade jag på GPTV om Clarion Hotel Post.
Alltså, det hotellet är helt fantastiskt.

Jag tycker att det känns som om allt som startas upp startas lite försiktigt och minimalistiskt.
Men på detta hotellet sparar man inte på nånting.
Det verkar helt fantastiskt!

I foajén möts du av en kristallreception. Genialt, vackert!
Reportern frågar Petter A Stordalen: 

- Varför kristall?
Han ser ut som om han ska spricka av entusiasm när han till slut får ur sig:
- Varför inte?
Petter är en man som brinner för sin passion och hans glädje över sitt nya fantastiska hotell smittar av sig. Där vill man vara, bo eller jobba!


Ikväll är det invigning av hotellet med stor ljusshow och artister utomhus och det kommer säkert att vara hur bra som helst.
Jag kommer tyvärr inte att vara där, är upptagen på annat håll. (på vad får du läsa om senare i bloggen)
Men jag kommer att gå dit en annan dag och titta och kika.
För detta hotellet ska vara en plats för alla Göteborgare, inte bara hotellgäster, och jag tror att jag kommer att hänga där nån gång då och då.

Tack Petter A Stordalen!
För att du lyfter upp Göteborg till en helt ny nivå, ger oss lite lyx och flärd, och introducerar oss till The New Face of Gothenburg. UNDERBART!

Carpe Diem!

0 comments:

Post a Comment