Dagens Ilandsproblem.

on Wednesday, January 11, 2012
En sak som ofta slår mig och som kan reta gallfeber på mig är följande.
Min generation och äldre är otroligt dåliga på att veta vett & etikett på nätet.

Jag avskyr att se när folk SKRIVER MED STORA VERSALER för det betyder att man SKRIKER på den man riktar sig till.
Men det har många tydligen inte fattat.
Eller så är det okej för den personen att skrika åt någon på nätet, men man skulle aldrig få för sig att göra det i verkligheten.



Sen har vi detta med att upprepa vissa saker. Detta gör jag själv, men försöker verkligen att tänka på att inte göra det.
Och det jag pratar om är att man uttrycker någonting och sen avslutar med: !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!  eller  ????????????????????
Fruktansvärt fult och gör inget annat än att irritera den som läser.


Ibland om man vill understryka nånting så kanske man kan skriva: !! eller ?? fast jag vet inte om det är riktigt korrekt egentligen.


Men det som är värst är nog ändå versalerna.
Visa respekt för varandra även på nätet, precis som i verkligheten så blir allt så mycket trevligare.
Tycker jag iallafall.


Carpe Diem!


0 comments:

Post a Comment