Lämnad.

on Sunday, January 8, 2012
Vad ska man säga om pappan som lämnade sin son ute i kylan för att han hade presterat dåligt på en innebandycup?
Tja, vad finns det mer att göra än att känna en otrolig sorg över att man kan agera så som pappa.
Ett barns största trygghet i livet är mamma och pappa. Om dom sviker så kan ju ingen trygghet finnas kvar?

Nu verkar det ju som om ingen vet vem pojken är, vilken klubb han tillhörde osv.
Mycket märkligt tycker jag.
Tränaren måste ju ha numret kvar på sin mobil eftersom att han ringde upp pappan som tyckte att hans agerande var helt rätt.
Tränaren fick då tag i en lagkamrats föräldrar som hämtade pojken. Även det telefonnumret finns såklart kvar i tränarens mobil?

En privatperson har anmält händelsen efter att ha tagit del av medias rapportering av händelsen.
Det där kommer väl inte att leda nånstans eftersom att det pappan gjort (hur fel det än är) inte är ett brott.

Men jag tycker nog allt att det är av största vikt att man får tag på pojken och hans familj, för jag tror ju att denna pappan har suddat ut alla gränser för vad som är okej eller inte i ens handlingssätt.
Pojken lever förmodligen inte på ett tryggt och bra sätt under pappans ledning. Kanske han till och med lever farligt nu efter att historien om det inträffade rullar runt i medier, bloggar osv.
För jag tror att denna pappan inte tar på sig skulden för det som skett, utan han lägger nog den på alla andra och kanske då i synnerhet på pojken.

Vad jag undrar är : - Var är mamman? Varför var det någon annans förälder som kom och hämtade pojken och inte mamman?
Kanske även hon blir utsatt för diverse sake från pappan? Det vet vi inget om, men jag undrar iallafall var hon är i det hela.

Dom sociala myndigheterna måste i detta fall agera! Jag tror att det är av yttersta vikt.
Vad tror du?

Carpe Diem!
 


0 comments:

Post a Comment