Nytt objektiv?

on Sunday, July 8, 2012
Ute skiner solen och jag sitter inne och Googlar och Youtubar.

Funderat länge på att köpa ett nytt objektiv, men det är verkligen svårt att veta vad man ska satsa på.
har ju standardobjektivet till min Nikon D3100, alltså 18-55mm.
och teleobjektivet Sigma 70-300mm.


Nu har jag hittat ett fast objektiv som verkar vara väldigt bra.
Tidigare har jag inte ens funderat på ett fast, men inser att det kan vara värt att använda fötterna som zoom om resultatet blir kanon.


Det är detta jag funderar på lite: Nikon 35mm AFS 1.8mm DX


Vet du något om detta objektivet?
Har du lite info om du tycker att det är värt att köpa?

Vad har du för utrustning till din kamera?
Delge gärna! :)

Innan så har jag kollat in detta objektivet:

Nikon AF-S DX 18-105 G ED VR , men nu vet jag inte vilken jag isåfall ska välja.
Eller finns det nåt annat i hyfsad prisklass som kanske är bättre?

Carpe Diem!

0 comments:

Post a Comment