Nytt, nytt, nytt!

on Tuesday, July 3, 2012
Idag blev det shopping av varierande slag, men det jag var ute efter först och främst var ett nytt stativ till kameran eftersom att sonen lyckades att demolera mitt gamla.

Det jag hade var ett skitstativ.
Köpt på nätet för 99kr, men det har tjänat sitt syfte ändå.
(höll ändå nästan i ett år)


Hittade idag ett mycket bättre stativ för enbart 299kr på netonnet.

Stativet är gjort i aliminium, men känns överraskande stabilt. Krok att hänga tyngd i (tex. kameraväskan) finns centrerat i mitten av stativet.

Man kan vinkla på olika sätt på ett enkelt och behändigt sätt.

Det är bara att vrida hit och dit!

Denna vinkeln gick inte med mitt förra stativ. Kommer att bli användbart tror jag!

Man kan höja stativet rejält. När den är högst upp så är jag för kort för att kunna fota! (är 1.64cm)

Här är det bästa av allt som jag upptäckte först hemma efter en stund. Snabbkoppling! Vansinnigt bekvämt!

Det finns två vattenpass så det kommer att bli busenkelt att ställa stativet rakt även utomhus.

För mig kommer detta stativet att fungera bra.
är man en mer erfaren fotograf och kanske använder stativ väldigt mycket så bör man kanske investera många fler hundralappar.

Men det behöver inte jag, inte ännu iallafall, för jag är fortfarande bara en glad amatör!

Carpe Diem!

0 comments:

Post a Comment