En utmaning!

on Sunday, July 8, 2012
Igår var det en mulen och dimmig lördagskväll.
Alltså en utmaning att åka ut och fotografera tyckte jag.
Just detta ljuset var jag absolut inte van att fota i, men det var roligt att testa det med.

Ibland så bara försvinner det jag har lärt mig om inställningar och det försvårar så klart.
Men då vet man att det är dags att plocka fram manualen till kameran och plugga igen.


Sen att detta är mer naturbilder är för mig också en utmaning. Jag älskar byggnader, människor, detaljer.
Är en äkta betongbebis.
Men kanske jag med kamerans hjälp kan lära mig att se det jag inte sett förut.
Att jag var vid kusten underlättade, älskar havet då jag är en tvättäkta Göteborgare.
Skulle jag ta kameran och gå rakt in i skogen så skulle jag nog inte kunna se nåt för alla träden. :)


Vi åkte igårkväll till Kippholmen, Björlanda, Göteborg.
Hade lilla vovven med som älskade att få springa lös och att få bada lite i vattnet.
Här kommer några foton:








Har fastnat för att skapa kontraster och förg i bilderna när jag sitter med bildredigering.
Jag tror att man i perioder får favoriteffekter och att dom hela tiden ändras.
Sen när man lär sig PS mer så kommer man att verkligen hitta sitt eget sätt.


Att ta fotot är bara halva arbetet, sen kommer det roliga vid datorn.
Det finns människor som tycker att man bara ska ha fotot precis som det är taget, men jag tycker att man kan förstärka det som man tycker är vackert.
Det ger fotot mer liv.

Carpe Diem!

0 comments:

Post a Comment