Chilli, inte längre ett förstahandsval!

on Tuesday, July 31, 2012

Igår åkte vi till Chilli.
Skulle köpa nytt bord till den nya soffan.
Vårt förra soffbord köpte vi också på Chilli, så det blev ganska så naturligt att vi tänkte att vi åker dit.

Väl där hittade vi det bordet vi ville ha och gick för att betala och hämta ut vårt bord - trodde vi..

Men det visade sig att Chilli har börjat med nåt nytt.
Man tittar i affären efter möbeln man vill ha, man betalar den, sen måste man åka till ett centrallager för att hämta ut det..!

Och man var tvungen att betala i affären för på lagret kunde man inte betala.
Och eftersom att klockan var strax innan 18.00 så kunde vi inte få bordet igår, vi fick bara betala för det.
Bordet får vi hämta idag.
På lagret.
Som bara har öppet mellan 13-18.

Varför har dom det såhär?
På deras hemsida står följande:

"Mindre möbler finns ofta i lager hos din Chilli butik, så att du kan ta med dem hem direkt."

Jag undrar då vad en mindre möbel är?
Vi köpte ett lågt soffbord diameter 100cm.

En möbel blir väl knappast mycket mindre än så?

Ett tips till Chilli är att dom kan ha lagret öppet en timme efter butikens stängning så att man som kund kan åka och hämta om man vill även om butiken strax stänger.

Nu gjorde det inte mig så mycket eftersom att vi har semester och har tid att åka framochtillbaka.
Men annars hade jag blivit skitsur, och antagligen köpt bordet nånannanstans.
Eller om jag hade åkt kollektivt till affären och sen fått reda på att jag måste ta bussen till ytterligare ett ställe.

Kanske är det så att Chilli tjänar på att folk kanske inte orkar att åka och hämta så att dom tjänar några kronor på hemleverans.
Men å andra sidan så tror jag absolut att dom tappar kunder genom att ha det såhär.

Jag kommer iallafall inte att ha Chilli som förstahandsalternativ när jag ska köpa mina andra möbler till vardagsrummet.
Tyvärr.

Carpe Diem!

0 comments:

Post a Comment